Brev:
Morgenmaden kikser fuldstændig
23. april 2008
Alder:
8 mdr.
Morgenmaden kikser fuldstændig
Hej Helen,
Så var vi ellers kommet ind i en rigtig god rytme, hvor vi fulgte din kostplan for 7 måneder gamle børn. Men de sidste 14 dage er morgenmaden gået helt i kage. De er simpelhen ikke sultne nok til havregrød om morgenen.
Vores dag ser således ud:
8.00: Havregrød (kikser totalt, de tager højst 2-3 skefulde hver og resten er en kamp), vand af kop (kun den ene dreng vil drikke af kop, den anden nægter)
9.15/9.30: Frugt og brødhapser med smør/figenpålæg. Her spiser begge børn rigtig godt. Vand af kop.
9.45-11.15/11.30: Sover formiddagslur.
11.30-12.00: Leger
12.00: Frokost, grøntsager og kød i mos, brødhapser med forskelligt pålæg, vand af kop. Spiser rigtig godt af hapserne, knap så godt af mosen.
13.45: Flaske med mme, 150 ml.
14.15-16.00: Sover eftermiddagslur.
16.00: Flerkornsgrød/fuldkornsgrød/øllebrød/banan med mælk. Spiser som regel godt.
18.00: Grøntsager og kød i mos, frugt til dessert. Meget blandet hvor godt de spiser, sommetider godt, andre gange meget sparsomt.
19.45: Flaske med mme, 150-200 ml.
Alt mellem 01.00 og 04.00: Flaske med mme, 150 ml.
Morgen 6.00: Flaske med mme 0-100 ml (alt efter deres humør).
Vi har forsøgt at kun give dem 100 ml mme i løbet af natten, så de ikke er mætte af mælk om morgenen, men det ændrer ikke på appetitten ved morgenmaden. Vi har også forsøgt at give dem flasken kl. midnat, men de nægter at tage af flasken, før de selv vågner og er sultne. Og det bliver efterhånden senere og senere på natten, efterhånden som de begynder at sove længere og længere stræk om natten. Omvendt tror jeg ikke, at de helt kan undvære flaske om natten, for så får de ikke nok mælk, og så vil de ikke kunne sove videre.
Vi prøver også med frugtmos på morgengrøden, men uden resultat.
Har du nogen forslag? Drengene er 8 måneder gamle præcis i dag og vejer hhv. 8,4 og 9 kg.
Tak!
Tvillingemoren